Dencare

روش های مختلف سفید کردن دندان( بلیچینگ،لیزر ،خمیردندان و …)

روش های مختلف سفید کردن دندان( بلیچینگ،لیزر ،خمیردندان و ...)

 

عادات بد غذاخوردن و افزایش سن می تواند باعث زردی دندان شود ،و یا خیلی از کارهایی که به طور روزمره انجام می دهیم ، مانند نوشیدن قهوه و چای، کشیدن سیگار، نوشیدن آبمیوه ها و نوشابه های رنگی و خوردن غذاهای ادویه دار می تواند در زرد شدن دندان ها تاثیر بگذارد. برای رفع زردی دندان روش‌های مختلفی وجود دارد. سفیدکردن دندان یا به‌ عبارتی بلیچینگ یکی از روش‌های درمانی در دندانپزشکی زیبایی است که امروزه از طرفداران زیادی برخوردار است. لازم به ذکر است که  بلیچینگ درمان سریع، راحت و با حداقل درد است.این روش درمانی با تاثیر چشمگیری که در اصلاح لبخند دارد موجب افزایش اعتماد به نفس بیمار می‌شود. سفید کردن تخصصی دندان‌ ها به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. با مراجعه به دندانپزشک می‌توان روش و نوع مناسب آن را تعیین کرد.

عادات غذایی و اقدامات سرخود

عادات غذاخوردن و افزایش سن می تواند باعث زردی دندان شود ، خیلی از کارهایی که به طور روزمره انجام می دهیم می تواند در زرد شدن دندان ها تاثیر بگذارد، مانند نوشیدن قهوه و چای، کشیدن سیگار، نوشیدن آبمیوه ها و نوشابه های رنگی و خوردن غذاهای ادویه دار. برای رفع زردی دندان روش‌های مختلفی وجود دارد. مانند جرم گیری دندان وسفید کردن دندان­ها یا بلیچینگ که می تواند لبخند شما را به زیباترین حالت برساند،

اقدامات غیرحرفه ای و بدون پشتوانه علمی در جهت سفیدشدن دندان از جمله استفاده از خمیر دندان های سفید کننده دندان، نوارهای استریپ، لاک سفید کننده دندان و غیره نه تنها تاثیرمثبت نداشته در خیلی از موارد باعث آسیب به مینا و بافت های نگهدارنده دندان می شود. سفید کردن دندان ممکن است بعد ار انجام روش های ارتودنسی از جمله ارتودنسی سریع بر اثر تجمع پلاک دندان بر روی دندان ها  نیاز باشد . بنابراین شما باید برای رسیدن به این هدف به دنبال روش بلیچینگ دندان که ویژگی های زیر را داراست باید باشید:

  1.  سریع و راحت باشد.
  2. ماندگاری همیشگی داشته باشد.
  3. باعث حساس شدن دندان ها نشود.
  4. به ریشه و مینای دندان آسیب نرساند.
  5. توسط دندانپزشک انجام پذیر باشد.

رعایت بهداشت دهان و دندان

بهداشت دهان و دندان نقش بسيار مهمي در سلامت عمومي هر شخص در هر سن و سالي دارد. شما براي آنکه بتوانيد يک زندگي سالم و راحت داشته باشيد، حتماً نياز به داشتن دندان‌هاي سالم داريد.   اگر شما رسوبات عفوني موجود بر روي سطح دندان‌ها از قبيل پلاک‌، جرم دندان ، رنگ، لکه و ساير عوامل مضر را تميز نکنيد، اين مواد به بستري آماده و مستعد براي ايجاد عفونت تبديل مي‌شوند و درنتیجه آن، مشکل لق شدن دندان‌ها و لثه‌ها به وجود مي‌آيد و درنهایت منجر به از بين رفتن دندان‌ها خواهد شد.

پزشکان سفید کردن دندان را به کودکان زیر 16 سال توصیه نمی‌کنند. از آنجایی که pulp chamber (حفره وسیعی که در قسمت مرکزی تاج آناتومیکی قرار دارد و معمولا بزرگتر از حفره پالپ ریشه است.) تا این سن هنوز رشد می‌کند، سفید کردن دندان زیر سن 16 سال می‌تواند به پالپ صدمه زده و منجر به التهاب می‌شود.

  • در صورتی که قصد سفید کردن دندانهایتان را دارید، قبل از اینکه هرگونه درمان دندانی، مانند ترمیم، روکش دندان، ونیر، باندینگ یا بریج انجام دهید باید این روش را انجام دهید.
  • در صورتی که افراد سیگاری در طول فرآیند عمل همچنان به سیگار کشیدن ادامه دهند، نتایج خوبی دریافت نخواهند کرد.
  • سفید کردن دندان می‌تواند برای لثه‌ها دارای حساسیت باشد، و در صورتی که بیماری لثه دارید پزشک باید به شما توصیه کند که تا زمانی که مشکلات بهبود نیافته است از روش سفید کردن دندان استفاده نکنید.

علت تغییر رنگ دندان‌ها

عوامل زیادی وجود دارد که می‌توانند موجب تغییر رنگ دندان‌ها نسبت به قبل شوند. نوع مواد خوراکی و نوشیدنی‌های روزانه یکی از علت‌های اولیه و اصلی تغییر رنگ دندان‌ها هستند. بهتر است تمام موادغذایی و نوشیدنی‌های حاوی رنگ نظیر شکلات تیره، سس گوجه فرنگی قرمز، قهوه تلخ، چای سبز و موارد دیگر را که در طول روز مصرف می‌شوند، درنظر گرفته و کمتر استفاده کرد. تمام موارد ذکر شده تاثیر فراوانی در ایجاد لکه روی دندان‌ها دارند. مواردی که در این قسمت به اختصار معرفی می‌کنیم موجب تغییر رنگ و تشکیل لکه شدن روی دندان‌ها می‌شوند:

  •  کشیدن سیگار و برگ
  • مصرف داروهای خاص نظیر تتراسایکلین آنتی‌بیوتیک در سن کم و در زمان رشد دندان‌ها
  • درمان سرطان با شیمی درمانی و پرتو درمانی
  • دندان قروچه و فشردن فک‌ها به یکدیگر که موجب تغییر رنگ لبه دندان‌ها نیش می‌شود.
  • ترک‌های بسیار ریز در مینای دندان که موجب جذب ذرات ریز غذا و تغییر رنگ دندان می‌شود.
  • ژنتیک

مزایای بلیچینگ دندان

teeth-bleaching

مزایای سفید کردن دندان به شرح زیر است:

  • سفید کردن دندان به روش بلیچینگ باعث ناراحتی بیمار نمی شود
  • امکان دستیابی به نتایج سریع و موثر برای اصلاح طرح لبخند بیمار
  • روشی بی خطر وایمن برای درخشان جلوه دادن دندان ها در سنین مختلف
  • امکان دستیابی بیمار به حداکثر میزان روشنی و سفیدی دندان در یک دوره درمانی سریع (45 تا 60 دقیقه ای)
  • نتایج طولانی مدت و ماندگار با احتمال کمتر مشاهده حساسیت دندان

برای حفظ ظاهر ایجاد شده برای دندان ها، پیشنهاد می شود از روش ها و راهکارهای مراقبت در خانه برای دندان های سفید شده وجرمگیری دندان، استفاده شود. در این حالت با دنبال کردن بعضی روش های مراقبتی پس از سفید کردن دندان، می توانید نتایج را برای مدتهای طولانی و حتی تا همیشه حفظ کنید. روش جرم گیری دندان نه تنها برای تمیز کردن دندان‌ها لازم است، بلکه علاوه بر این برای داشتن ذهن و بدن سالم نیز ضروری می‌باشد.

دهان یک ناحیه خاص از بدن است که با سایر اعضا و اندام‌ها تفاوت زیاد دارد. در حقیقت دهان به‌طور مداوم برای مصرف غذا و صحبت کردن به صورت روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین خاطر شرایط خاص این قسمت از بدن نیازمند مراقبت‌های ویژه است.هزینه جرم گیری دندان و ریشه و اصلاح لبخند شامل تکنولوژی مورد استفاده در این درمان، محل دندانپزشک، نوع بیمه، نوع و تعداد دفعات درمان و مراقبت پس از درمان و نوع و تعداد متخصین دخیل در برنامه‌ی درمانی می‌باشد.

انواع روش‌های سفید کردن دندان

انواع روش‌های سفید کردن دندان

دندان‌ها را می‌توان در خانه و یا مطب سفید و درخشان کرد.

سفیدکردن دندان در خانه

محصولات بدون نسخه ایمن، موثر و مقرون به صرفه وجود دارند که دندان‌هایتان را براق و زیبا می‌کنند . شما می‌توانید آنها را به راحتی در خانه خود استفاده کنید.

خمیر دندان و شوینده سفید کننده:

شوینده‌هایی وجود دارند که لکه‌های سطح دندان‌هایتان را از بین می‌برند. آنها ایمن و تقریبا موثر هستند، اما سفیدی که به دنبالش هستید را به دندان‌هایتان نمی‌دهند. این خمیر دندان‌ها و شوینده‌ها پس از اینکه پزشک دندان‌هایتان را سفید کرد، به سفید نگه داشتنشان کمک می‌کنند.

نوارهای سفید کننده:

این نوارها را برای مدت زمان خاصی روی سطح دندانهایتان اعمال می‌کنید. هیدروژن پراکسید لکه‌ها را از بین می‌برد. می‌توانید انتظار داشته باشید که دندان‌هایتان تا 5 درجه روشن‌تر شوند.

Paint-on or brush-on formulas:

شما اینها را به مدت 2 هفته، قبل از خواب روی دندان‌هایتان اعمال می‌کنید.

استفاده از تری‌ها در خانه:

در صورتی که تری‌ها را از دندانپزشک خود دریافت می‌کنید، او یک قالب از دندان‌هایتان می‌گیرد تا یک تری اندازه‌ی دهانتان بسازد. او به شما یک ژل سفید کننده قوی برای استفاده در خانه می‌دهد. روش‌های بدون نسخه نیز همین گونه کار می‌کنند. اما آنها می‌توانند باعث تحریک شوند و همچنین ممکن است کار نکنند. برخی از کیت‌های بدون نسخه دارای یک دهانه قابل انعطاف هستند. اینها بهتر از تری‌هایی کار می‌کنند که با تمام اندازه‌ها جور می‌شود. ژل‌های سفید کننده‌ای که در این کیت‌ها وجود دارند به همان اندازه ژل‌هایی که از پزشک دریافت می‌کنید قوی نیستند.

این محصولات می‌توانند دندان‌های شما را حساس‌تر کنند. در اکثر موارد این احساس دوامی ندارد. در صورتی که دوام داشت، یا اگر رنگ لثه تغییر کرد، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

بلیچینگ  

بلیچینگ

برای سفیدکردن دندان‌ها در مطب، دندانپزشک در ابتدا دندان‌ها را با ژل‌های حاوی سفیدکننده پراکسید می‌پوشاند. برخی از دندانپزشکان برای فعال سازی ژل‌ها، از پرتو نور آبی مخصوصی استفاده می‌کنند. این کار باعث نفوذ مواد سفیدکننده به مینای دندان‌ها و تجزیه لکه‌ها می‌شود. سپس دندانپزشک ژل‌ها را از سطح دندان پاک کرده و دندان را با لایه جدید ژل‌ها می‌پوشاند.

این کار در طول یک جلسه درمان چندین بار تکرار می‌شود. سفیدکردن دندان‌ها در مطب بیش‌تر از 45 دقیقه طول نمی‌کشد. از این طریق دندان‌ها تقریبا 4 تا 8 درجه روشن‌تر می‌شود. افرادی که دندان‌های حساس دارند و یا تمایل دارند خیلی سریع دندان‌هایشان سفید شوند توصیه می‌شود در مطب اقدام به سفیدکردن دندان‌ها نمایند.

 در طول دوره بلیچینگ حساسیت دندان‌ها معمولا افزایش می‌یابد، بنابراین بیمار باید از خوراکی و نوشیدنی‌هایی که موجب تغییر رنگ دندان‌ها می‌شوند نظیر قهوه، چای، و سیگار اجتناب نماید. از آن‌جایی که بلیچینگ در مطب با ژل‌های سفیدکننده غلظت بالا انجام می‌شود بیمار سریع‌تر شاهد نتیجه حاصل از درمان خواهد بود.

برخی اوقات جهت تاثیرپذیری سریع ژل‌ها از لیزر و یا نورهای مخصوص استفاده می‌شود. دندان‌ها اغلب با یک جلسه بلیچینگ سفید می‌شوند. سفید کردن دندان‌ها در خانه و یا مطب هر دو موثر هستند اما درمان در خانه مسلما نیاز به تلاش و صبوری بیشتری دارد. بیشتر افراد به‌دلیل این که از طریق بلیچینگ در مطب سریع‌تر می‌توانند به نتایج مطلوب دست یابند آن را به بلیچینگ در خانه ترجیح می‌دهند.

بلیچینگ با لیزر

بلیچینگ با لیزر

به‌دلیل این‌که این روزها سفیدکردن دندان‌ها بسیار رایج شده، برخی از دندانپزشکان برای تسریع واکنش شیمیایی مواد سفیدکننده دندان‌ها از لیزر و یا نورهای مشابه استفاده می‌کنند. این روش موجب می‌شود دندان‌ها سریع‌تر سفید شده و به مواد سفیدکننده کمتری نیاز داشته باشد. سفیدکننده لیزر برخلاف سفید کننده پراکسید در خانه قابل اجرا نیست و باید حتما در مطب و توسط دندانپزشک مجرب انجام شود.

تمام انواع روش‌های سفید کردن دندان‌ها با آزادسازی یون‌های اکسیژن موجود در ژل‌های سفید کننده و رفع لکه‌های دندانی صورت می‌گیرد. لیزر راحت و خیلی سریع لکه روی دندان‌ها را پاک می‌کند. از دیگر مزایای لیزر (بسته به نوع لیزر) می‌توان به کاربرد راحت آن در بلیچینگ یک دندان در آن واحد اشاره کرد. وقتی یک دندان نسبت به دندان‌های مجاور دچار تغییر رنگ شده با لیزر خیلی راحت می‌توان لکه دندان را برطرف نمود.

انواع لیزر برای سفید کردن دندان در مطب

6

در ادامه بروزترین راه و روش های سفید کردن دندان شرح داده می­شود:

دستگاه AMD Laser : 

در این روش دندانپزشکی با لیزر از ژل بلیچینگ سفید کننده، بر روی دندان ها استفاده می­شود و در ادامه پرتو شتاب دهنده بطور مستقیم بر روی دندان ها تابانده می شود تا به این ترتیب حداکثر نتایج بهینه حاصل شود. این روش سفید کردن دندان با لیزر یک روش بی­خطر و بدون درد است. به این ترتیب می توان رنگ دندان­ها را تا 8 درجه در مدت کمتر از یک ساعت سفید کرد.

دستگاه Zoom Bleaching : 

این دستگاه روش نوین دیگری برای سفید کردن دندان با بهره گیری از طیف آبی نور با فرکانس و طول موج مخصوص می باشد. این دستگاه با تاباندن این نور برای فعال کردن ژل بلیچینگ دندان، عملیات سفید شدن را طی 45 دقیقه یا سه مرتبه 15 دقیقه تا 8 درجه انجام می­دهد. این روش یک روش سریع سفید شدن دندان می باشد.

دستگاه BT Cool Plus : 

سیستم بلیچینگ BT Cool Plus یک ابزار سفید کردن دندان است، که در آن از آخرین تکنولوژی نور آبی، با قابلیت چرخش 360 درجه، و ناحیه نور دهی کمانی برای سفید شدن دندان­ ها استفاده می­شود و به این ترتیب می توان کل دندان های موجود در دهان را سفید کرد. دستگاه BT Cool Plus را می­توان به راحتی و به صورت قابل اتکا در مطب دندانپزشکی استفاده کرد و در این حالت هیچگونه گرما یا صدا در هنگام سفید کردن دندان ایجاد نمی شود.

نوع لیزر دندان مورد استفاده برای سفید کردن دندان توسط دندانپزشک انتخاب می شود.

هنگامی که شما درباره انتظارات خود از نتایج سفید کردن دندان با دندانپزشک زیبایی خود صحبت می کنید، دندانپزشک متخصص درباره جزئیات مربوط به هر کدام از روش های درمانی و مناسب بودن آن به شما توضیحات لازم را ارائه می­کند.

سفید کردن دندان در کلینیک دکتر بزرگ و دکتر محمدی­ نژاد توسط پیشرفته ترین متد و دستگاه های لیزر AMD و Zoom Bleaching (ساخت کشور آمریکا) و همچنین دستگاه Bt Cool Plus انجام می پذیرد. این دستگاه ها بالاترین تکنولوژی روز دنیا در زمینه سفید کردن دندان را دارا می باشند و عوارض بلیچینگ دندان به روش های مرسوم  را به دنبال ندارند. با استفاده از این تجهیزات، میزان سفید شدن دندان محدودیتی ندارد و رنگ طبیعی دندان ها به همان صورت قبلی برگردانده می­ شود، همچنین نتایج این روش دائمی می­ باشند.

هزینه سفید کردن دندان

معمولا هزینه سفید کردن دندان در افراد متفاوت است. بنابراین نمی‌توان قیمت سفید کردن دندان را بطور دقیق تخمین زد. برای آگاهی از هزينه سفيد كردن دندان با و بدون ليزر در کلینیک دکتر بزرگ و دکتر محمدی­ نژاد می توانید به کلینیک مراجعه کنید. مقدار هزینه بلچینگ دندان پس از معاینه اولیه به اطلاع شما خواهد رسید. قیمت سفید کردن دندان از پزشکی به پزشک دیگر متفاوت است.

سوالات متداول

آیا سفیدکردن با لیزر بدون تزریق بیهوشی امکان‌پذیر است؟

در بسیاری از موارد، سفید کردن دندان‌ها با لیزر بدون تزریق داروی بیهوشی و سریع امکان‌پذیر است.

آیا سفید کردن دندان روی دندان‌های مصنوعی قابل اجرا است؟

خیر. سفید کردن دندان هیچ تاثیری روی دندان‌های مصنوعی، تاج، مواد پرکننده دندان و ونیرها ندارد.

آیا سفید کردن دندان‌ها همیشگی است؟

خیر. تاثیر این نوع درمان زیبایی همیشگی نیست و تنها چند ماه تا نهایت 3 سال ماندگاری دارد. البته طول ماندگاری درمان بیشتر به افراد بستگی دارد. به‌طور کل باید گفت اگر فرد در مصرف خوراکی و نوشیدنی‌هایی نظیر چای و قهوه که موجب تغییر رنگ و لکه شدن دندان می‌شوند احتیاط نکند مسلما نتیجه حاصل از سفید کردن دندان‌ها خیلی طولانی نخواهد بود.

چرا سفیدکردن دندان با لیزر برای کودکان مناسب است؟

مهمترین مزایای درمان با لیزر برای کودکان به شرح زیر می‌باشد:
تقریبا بدون درد است، سریع انجام می شود و هیچ صدا یا لرزش ناخوشایندی احساس نمی‌شود.
استریلزه یا همان گندزدایی مانع پوسیدگی دندان‌ها می‌شود. بعد از عمل فرنکتومی لب نیازی به بخیه زدن نیست. تحقیقات حاکی از آن است که این روش درمانی برای کودکان جالب و بدون مشکل است.

آیا بلیچینگ دندان‌ها به آزمایش و یا اشعه ایکس نیاز دارد؟

از طریق آزمایش و یا اشعه ایکس می‌توان تشخیص داد که آیا بیمار متقاضی مناسبی برای بلیچینگ هست یا خیر.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بیماری های لثه، پوسیدگی دندان، دندان مصنوعی و ایمپلنت بر روی هر کدام به طور جداگانه کلیک کنید.

چه رنگ دندان‌هایی راحت‌تر سفید می‌شوند؟

به طور کلی اگر دندان‌هایتان زرد باشند، سفیدتر شدن آنها آسان‌تر خواهد بود. دندان‌های خاکستری سخت‌تر سفید می‌شوند. ساده‌ترین راه برای یافتن آنچه که از سفید شدن دندان‌ها انتظار می‌رود این است که با دندانپزشک خود صحبت کنید. بعضی افراد دارای دندان‌هایی هستند که به طور طبیعی زرد هستند (رنگ زرد ناشی از لکه‌ها نیست) و در این موارد، سفید کردن دندان‌هایشان به طور قابل توجه دشوار است.

  • با این حال، با افزایش سن ممکن است در نظر بگیریم که کدام رنگ دندان آسان‌تر سفید می‌شود. علیرغم داشتن بهداشت عالی، همراه با پیر شدن ما، دندان‌هایمان نیز پیر می‌شوند. رنگ طبیعی دندان، زرد، قهوه‌ای یا خاکستری وابسته به موادی هستند که دندان‌های ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند، از جمله عادات غذایی، و انتخاب غذاها یا نوشیدن یا سیگار کشیدن منظم.
  • رنگ دندان بین افراد متفاوت است و این عوارض نیاز به رویکردهای خاصی دارند. سایه‌ی خاکستری دندان‌ها با مواد معدنی و فلوراید موجود در آب محلی افزایش می‌یابد و در حال حاضر می‌تواند با راهکارهای سفید کردن موجود از جمله سفید کردن در خانه که به طور معمول می‌تواند استفاده شود، مورد هدف قرار ‌گیرد.

آیا می‌توانید دندان‌های خود را در دوران بارداری یا در حین نگهداری از کودک سفید کنید؟

اثر ژل سفید کننده دندان با پراکسید همراه است که صرفا آب با یک اتم اکسیژن اضافه است. این اکسیژن است که دندان‌های شما را سفید می‌کند، تا حدودی مانند اکسیداسیون برخی فلزات است که باعث تشکیل زنگ می‌شود. اکسیداسیون دندان‌ها باعث می‌شود که آنها سفید شوند و ممکن است به بافت‌ها و سلول‌ها آسیب برساند. تا کنون هیچ تحقیقی ثابت نکرده است که سفید کردن دندان به جنین صدمه می‌زند؛

با این حال به دلیل اینکه بارداری یک زمان بسیار حساس برای جنین است، بسیاری از دندانپزشکان در مورد سفید کردن دندان‌های شما در دوران بارداری هشدار می‌دهند. همچنین در نظر داشته باشید که هر چه در دوره‌ی اولیه بارداری باشید، نوزاد حساس‌تر است و در طول فرآیند بلیچینگ تقریبا غیر ممکن است که کمی از ژل بلعیده نشود.

هنگامی که متوجه می‌شوم حفره دندانی یا مشکل لثه دارم می‌توانم دندان‌هایم را بلیچینگ کنم؟

ابتدا باید حفرات و یا لثه‌ها را درمان کنید و پس از آن دندان‌ها را سفید کنید. اگر مشکوک به این هستید که مشکل دندانی دارید، و می‌خواهید دندان‌هایتان را سفید کنید، همیشه ابتدا برای معاینه دندان به دندانپزشک مراجعه کنید.

  • بسیاری از افراد لکه دندان و دندان‌های زرد دارند که اغلب به عنوان منبع تحقیر و خجالت برای آنها تبدیل می‌شوند. هیچکس دوست ندارد دندانهای لکه‌دار تیره داشته باشد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد سفید کردن را ترجیح می‌دهند تا دندان‌های روشن و سفیدی داشته باشند. معمولا 3 نوع روش سفید کردن دندان وجود دارد، از جمله خمیر دندان سفید کننده، روش سفید کردن در خانه از جمله نوارهای سفید کننده بدون نسخه، ژل‌ها و سفید کردن دندان در مطب که با عنوان بلیچینگ قوی نیز نامیده می‌شود. با این حال، در صورتی که بیمار دندان‌ها و لثه‌های سالم دارد باید عمل سفید کردن دندان را انجام دهد.
  • سفید کردن دندان در حالی که حفره‌های درمان نشده یا مشکلات لثه دارید، می‌تواند منجر به درد و التهاب شدید شود. سفید کردن دندان، بهترین نتیجه را برای دندانهای زرد ایجاد می‌کند. موفقیت این روش زیبایی بستگی به عوامل زیادی دارد.

توصیه:

  • توصیه می‌شود بیمارانی که حفره‌های دندانی دارند قبل از انجام این روش حفره‌ها را درمان کنند. در شرایطی که سفید شدن دندانها بدون پر کردن حفره انجام می‌شود، محلول‌های سفید کننده به قسمت‌های داخلی دندان نفوذ می‌کنند و موجب ضعف و تحریک پذیری می‌شوند. به همین دلیل درمان مشکلات لثه و مینای دندان قبل از سفید کردن دندان‌ها بسیار مهم است.
  • سفید کردن دندان در ریشه‌های در معرض دید نتایج خوبی به همراه ندارد، زیرا این ریشه‌ها روکش مینا ندارند. افرادی که دارای دندان‌های حساس هستند باید قبل از انجام هر نوع فرآیند سفید کردن دندان، با پزشک مشورت کنند. بیمارانی که به پراکسید که معمولا به عنوان عامل سفید کننده شناخته شده است، آلرژی دارند باید از سفید کردن دندان‌هایشان خودداری کنند. بنابراین مهم است که از سفید کردن دندان‌ها در حین داشتن حفره‌های درمان نشده دندان یا مشکلات لثه اجتناب شود.

[sv slug=”alert”] در صورت عدم دریافت پاسخ سوال خود می‌توانید در این قسمت کلیک و به پاسخ پرسش خود در کوتاه‌ترین زمان ممکن برسید.[sv slug=”alert1″]

8 پاسخ

  1. به نام خدا
    سلام. روز بخیر
    من چند وقت پیش ترمیم دندان انجام دادم و باید چهار دندان از فک بالا روکش میشد. رنگ خود دندانم زرد هست. دکتر پیشنهاد داد ک چهار تا دندان را روکش کن و بقیه هم تو دید هستن را لمینت. که همه از جنس سرامیک بشن.
    حالا دندان های بالا اماده شده . و سفید. و دندان های ردیف پایین زرد.

    دکتر میگن دندان های ردیف پایین هم لمینت کن.‌ اما هم از نظر مالی نمیتونم هم اینکه دندان ها سالم هستن، و دلم نمی‌خواد تراش بخورن. برای لمینت های ردیف بالا بهم گفتن خیلی کم تراش میخوره ولی خیلی تراش خورد ، دور تا دور دندانهایم را تراش دادن و من واقعا ناراحت بودم.
    ده تا دندان بالا لمینت و یا روکش شد. دندان های شش و هفت ، از دو سمت، در فک بالا ، کاری انجام ندادم چون مشخص نیست.
    لطفاً راهکاری برای سفید کردن دندان ها بفرمایید که بی نیاز از تراش دادن دندان ها باشه. آیا کامپوزیت نیاز به تراش دارد یا نه؟ روش بریج چیه؟
    متشکرم

    1. سلام . دو راه دارید .
      کامپوزیت ونیر
      بلیچینگ دندانهای فک پایین

  2. سلام ایا سفید کردن دندان ها یه مینای دندان اسیب میزند یا باعث خراب شدن دندان ها در طولانی مدت میشود؟

    1. سلام . در صورتیکه با مواد با کیفیت و دستگاههای استاندارد و با کیفیت صورت گیرد هیچ مشکلی ایجاد نمیکند.

    1. سلام . همه روشهای سفید کردن دندان بگونه ای اعمال میگردد که ماندگاری داشته باشد . برای هر فرد فرق کرده و با معاینه بهترین روش با توجه به وضعیت دندانها به ایشان ارائه مشود.

  3. سلام اگه بلیچینگ کنیم مسواک بزنیم و از دندونامون مراقبت کنیم بازم سفیدیش به مرور زمان میره؟

    1. سلام . برای راهنمایی با کلینک تماس بگیرید تا توضیح کامل داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *