Dencare

اصلاح لبخند لثه‌ای با لیزر و جراحی (تاثیر لیفت لثه در زیبایی)

اصلاح لبخند لثه‌ای

بعضی از افراد از لبخند خود احساس رضایت ندارند، زیرا معتقدند که لثه‌هایشان بیش از حد مشخص می‌شوند. اگر چه هر یک از ما تعاریف خود را از یک لبخند زیبا داریم – از جمله اینکه نمایش چه مقدار از لثه‌ها خیلی زیاد می‌باشد – معمولا لبخندی به عنوان “لبخند لثه‌ای” در نظر گرفته می‌شود، که 4 میلی متر (فقط کمی بیش‌تر از یک هشتم اینچ) از بافت لثه مشخص باشد. اگر لبخند شما برایتان لثه‌ای به نظر می‌رسد، مهم است که بدانید دقیقا چه چیزی باعث آن شده است. فقط در آن صورت می‌توان اقدامات زیبایی دندان یا پریودنتال (لثه‌ای) مناسب را توصیه کرد تا ظاهر جذاب‌تری از لثه‌ها و دندان‌ها را به شما به ارمغان بدهد.

[sv slug=”alert”]هنگامی که به دندانپزشک متخصص خود برای ارزیابی مراجعه کردید، یک طرح درمان سفارشی برای شما ایجاد خواهد شد تا بهترین نتیجه ممکن را از بیفت لثه به دست آورید.

یکی از نقاط قوت درکلینیک دکتر بزرگ و دکتر محمدی‌نژاد جراحی لبخند لثه‌ای با لیزر (ليفت لثه) است. مزیت این روش جراحی زیبایی لثه آن است که لثه بخیه نمی‌خورد. لیزر کیفیت کار، سرعت کار و راحتی کار را به طور محسوس و قابل ملاحظه‌ای بالا می‌برد. کارهایی که با لیزر برای اصلاح طرح لبخند لثه‌ای (ليفت لثه) انجام می‌شود قطعی است و سرعت برگشت ندارد.

پل ارتباطی:
برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت با شماره تلفن‌های 02122027384 و 02122023658 تماس حاصل فرمایید.[sv slug=”alert1″]

MxmKYTj7s5QhZrgz2OLGqmBc8Gs7F1PbdLRrptHsW7pcCpXGzMH2qpGm34d2a9Zj3

er2قق

nxnf

er2ییی

یک مشکل زیبایی شناختی یا مسئله‌ای بزرگتر


ظاهر خط لبخند مطلوب

خط لبخند یا ناحیه زیبایی – دندان‌هایی که هنگام لبخند مشخص می‌شوند، با عوامل متعددی تعیین می‌گردند از جمله:

  • شکل و اندازه لب‌ها.
  • عضلات صورت.
  • شکل و اندازه دندان‌ها.
  • بافت لثه

ظاهر خط لبخند مطلوب باید حداقل مقدار بافت لثه را نشان دهد. بافت لثه‌ای که در خط لبخند دیده می‌شود باید دارای شکل متعادل و یکنواخت و هماهنگ با لب بالا باشد. به همین علت است که بسیاری از افراد دارای لبخند لثه‌ای و یا نمایش بیش از حد لثه‌ها، احساس می‌کنند که لبخندشان جذاب نیست و اغلب تمایل به لبخند زدن در جمع ندارند.

با این حال، مشکلات دندانی زمینه‌ای جدی ممکن است وجود داشته باشد. به عنوان مثال، اگر لبخند لثه‌ای در نتیجه چگونگی رویش دندان‌ها و رشد فک ایجاد شده است، ممکن است دچار ناراحتی یا عدم تناسب بایت باشید که در نهایت می‌تواند سلامت دهان و دندان شما را تحت تاثیر قرار دهد.

دلایل لبخند لثه‌ای


دلایل لبخند لثه‌ای

لبخند لثه‌ای ممکن است ناشی از یک یا چند عامل مربوط به خود لثه‌ها، دندان‌ها یا حتی لب‌ها یا فک باشد. هر یک از این نواحی نیاز به رویکردی متفاوت برای حل مشکل دارند. بهتر است به برخی از راه‌های ممکن برای اصلاح لبخند لثه‌ای نگاهی بیاندازیم:

لثه‌ها

اگر دندان‌های شما نسبت به لثه‌های تان خیلی کوتاه باشد، ممکن است با بافت لثه بیش از حد پوشانده شده باشند. این مشکل را می‌توان با فرآیند جراحی پلاستیک لثه‌ها برطرف کرد که “افزایش تاج دندان” نامیده می‌شود و شامل برداشتن و تغییر شکل بافت اضافی برای مشخص شدن طول کامل دندان می‌باشد.

دندان‌ها

تغییرات طبیعی در فرآیند رویش دندان وجود دارد که می‌تواند منجر به کوچکتر شدن دندان‌ها از حد نرمال و لثه‌ای شدن لبخند شوند. در این صورت، دندان‌هایتان را می‌توان با تاج گذاری (روکش) یا پوشش دادن آن‌ها با ونیرهای نازک پرسلینی بلندتر نشان داد. همچنین ممکن است دندان‌های شما در طول زمان دچار فرسایش شده باشند، مخصوصا اگر عادت به دندان قروچه داشته باشید. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، می‌تواند باعث فرآیندی شود که رشد جبرانی نامیده می‌شود. برای جبران سایش و حفظ عملکرد نیش، دندان‌ها در حقیقت شروع به حرکت (یا رشد) می‌کنند و به آرامی به سمت خارج از لثه می‌روند. این امر باعث می‌شود که لبخند لثه‌ای‌تر به نظر برسد زیرا لثه‌ها، که به دندان‌ها متصل هستند، با رشد دندان‌ها، حرکت می‌کنند.

لب

به طور متوسط، در یک لبخند کامل، لب بالا 6 تا 8 میلی متر از موقعیت طبیعی خود حرکت می‌کند. اگر لب‌ها بیش از حد متحرک باشند، به این معنی که بسیار بالا بروند، بافت لثه بیشتری نشان داده می‌شود. در اینجا باید عملکرد عضلاتی که لب را کنترل می‌کنند، اصلاح شود تا لب را آن قدر بالا نبرند.

در این حالت، درمان ممکن است از شات بوتاکس که عضلات را به طور موقت (حدود شش ماه)  فلج می‌کند، تا جراحی متفاوت باشد که به طور دائم حرکت لب به بالا را محدود می‌کند، و به فرآیند تثبیت لب شناخته می‌شود.

فک

گاهی اوقات فک بالا (ماکسیلا) برای صورت بیش از حد بلند است، وضعیتی که به رشد عمودی بیش از حد فک بالا شناخته می‌شود.

درمان لبخند لثه‌ای


درمان لبخند لثه‌ای

در صورتی که از داشتن لبخند لثه‌ای رنج می‌برید، مجبور نیستید تا آخر عمر با آن زندگی کنید چرا که راهی برای درمان و اصلاح لبخند لثه‌ای هست. اینکه از چه روشی باید برای درمان لبخند لثه‌ای (ليفت لثه) شما استفاده شود پس از معاینه توسط متخصص با تجربه در زمینه لبخند لثه‌ای تعیین می‌شود و به عواملی همچون میزان لثه‌ای بودن لبخند ، آناتومی اسکلت صورت و فک شما و میزان حرکت ماهیچه‌های لب بالایی بستگی دارد .

همچنین در جلسه معاینه و مشاوره اولیه هزینه اصلاح طرح لبخند لثه‌ای با توجه به روشی که برای شما مناسب است تعیین می‌گردد .

درمان و اصلاح لبخند لثه‌ای با جراحی  لیفت لثه

در بسیاری از موارد، تنها حجم زیادی از لثه وجود دارد، و یک “لیفت لثه” مورد نیاز است. این فرآیند اغلب می‌تواند با برداشتن لثه اضافی (جینجیوکتومی)، تحت بی حسی موضعی انجام شود، و می‌تواند نتایج زیبایی شناختی فوری به همراه داشته باشد که در آن دندان‌هایی که بیش از حد توسط لثه‌ها پوشیده شده‌اند، به صورت هماهنگ‌تری قابل مشاهده می‌شوند، و نسبت بهتری بین لثه و دندان ایجاد می‌کنند.

در برخی موارد ممکن است لیفت لثه با افزایش طول تاج برای کاهش بیشتر میزان لثه همراه باشد که شامل جینجیوکتومی و همچنین تغییر شکل جزئی استخوان است. این کار همچنین می‌تواند به راحتی با بی حسی موضعی و یا بی حسی I.V. (بیهوشی دندانپزشکی ) انجام شود.

گاهی اوقات می‌توان روش‌های لیفت لثه را با فرآیندهای زیبایی با استفاده از ونیرهای پرسلینی یا روکش، برای ایجاد طرح لبخند مطلوب ترکیب کرد.

لیزر درمانی لبخند لثه‌ای


لیزر درمانی لبخند لثه‌ای

درمان تحلیل لثه از شایع‌ترین درمان‌های لثوی در بین افراد ۴۰ سال به بالا است و به دلیل این سن شیوع غالباً به اشتباه نشانه پیری در نظر گرفته می‌شود. به علاوه مردان بیشتر از زنان دچار این ناراحتی می‌شوند. از این روش در مواردی استفاده می‌شود که بخواهیم از رشد مجدد بافت‌های نرم جلوگیری کنیم. در صورتی که برای اصلاح لبخند لثه‌ای ، تنها نیاز به برداشتن قسمت کوچکی از بافت لثه باشد، عمل فرم‌دهی لثه‌ها با استفاده از لیزر دایود معمولاً در حدود 15 تا 30 دقیقه طول می‌کشد.

 استفاده از روش لیزر دایود برای درمان لبخند لثه‌ای به این دلیل یک روش درمانی ایده‌آل است که در آن نیازی به اصلاح استخوان وجود ندارد. به هر حال، اگر خط اتصال تاج و ریشه دندان (CEJ) و سطح استخوان دارای مشکل باشند، آنگاه استفاده از روش جراحی زیبایی قدیمی لثه (ليفت لثه)بر داشتن لثه و اصلاح استخوان برای بیماری لازم و ضروری خواهد بود.

در افزایش طول تاج دندان با لیزر نیازی به استفاده از داروی بی حسی نیست. در 20 سال گذشته از زمان معرفی این روش درمانی برای بیمارانی که دچار طرح لبخند لثه‌ای هستند، این روش دارای حداقل سطح تهاجم در مقایسه با سایر روش‌های موجود بوده و با استفاده از آن می‌توان به نتایج زیبایی عالی دست پیدا کرد.

نمونه درمانی

[sv slug=”alert”]درکلینیک دکتر بزرگ و دکتر محمدی‌نژاد اصلاح لبخند لثه ای با لیزر دایود (ليفت لثه) مخصوص بافت نرم (Soft tissue laser) انجام می شود. مزایای لیزر به قرار زیر هستند:

  • بدون درد
  • بدون خونریزی
  • بدون تورم
  • بدون نیاز به بخیه
  • ترمیم سریع است و در عرض چند ساعت انجام میشود.
  • صد درصد بدون بازگشت است.

با این کار هماهنگی بین لثه با خط لبخند و دندان ها انجام میشود.[sv slug=”alert1″]

ارتودنسی

درمان ارتودنسی لبخند لثه ای

و در نهایت، راه دیگری برای رفع لبخند لثه‌ای، ممکن است درمان ارتودنسی باشد. برای موارد مناسب، بریس را می‌توان برای جابجایی دندان‌ها استفاده کرد تا میزان لثه کمتری نمایش پیدا کند. راه حل ارتودنسی به وضوح غیر تهاجمی است، اما به زمان بیشتری برای ایجاد نتایج مطلوب نیاز دارد. از دید مثبت، همچنین برای هر گونه مشکلی از جمله شلوغی یا نامرتبی دندان‌ها مناسب است، و آن‌ها را به عنوان بخشی از درمان ارتودنسی اصلاح می‌کند.

جراحی فک

جراحی فک جهت درمان لبخند لثه‌ای

در موارد شدید که مشکلات ارتودنسی / ناهواری فک ایجاد می‌شود، کاهش میزان نمایش دندان و لثه می‌تواند از طریق جراحی ارتوگناتیک انجام شود؛ این روش، فرآیندی است که توسط یک جراح دهان و فک و صورت و متخصص ارتودنسی انجام می‌شود. این روش ماکسیلا (فک بالا) را به سمت بالا حرکت می‌دهد.

روکش‌های زیبایی دندان

روکش‌های زیبایی دندان

دندانپزشکی زیبایی به طور فزاینده‌ای مورد استقبال بیماران قرار گرفته است، و محبوبیت واقعی آن تمرکز بر اصلاح طرح لبخند جذاب را نشان می‌دهد. بیماران دندانپزشکی جدیدا آگاه شده‌اند که ایجاد لبخند ایده‌آل شان با روش‌های دندانپزشکی زیبایی موجود چقدر آسان است. یکی از روش‌های محبوب زیبایی برای درمان و یا اصلاح “لبخند لثه‌ای” روکش‌های زیبایی دندان هستند.

آیا بوتاکس برای لبخند لثه‌ای مناسب است؟

برای بعضی از بیماران، مشکل نمایش لثه اضافی عمدتا در اثر بالا رفتن بیش از حد لب (بالا و عقب) در هنگام لبخند زدن ایجاد می‌شود. اگر تشخیص داده شده است که این مشکل را دارید، یکی از درمان‌های ممکن این است که از تزریق آرام بخش عضلانی برای جلوگیری از فعال بودن عضلات “بالا برنده لب” استفاده کنید. این تزریق یک راح حل سریع و ساده است، اما دائمی نیست، زیرا هر چند ماه یک بار آرام کننده عضله از بین می‌رود.

پس از لیفت لبخند


بعد از اینکه لیفت لبخند کامل شد، ممکن است تورم خفیف تا متوسط صورت را تجربه کنید. اگر چنین است، به شما توصیه می‌شود که یک بسته یخ را در فواصل 20 دقیقه‌ای روی ناحیه بگذارید تا تورم کاهش یابد. ناراحتی اغلب جزیی است و می‌تواند از طریق استفاده از داروهای مسکن بدون نسخه مانند ایبوپروفن کنترل شود. دندانپزشکان همچنین معمولا توصیه می‌کنند که تا زمان قرار ملاقات بعدی خود، حداقل دو بار در روز از دهانشویه استفاده کنید و حداقل تا یک هفته پس از انجام لیفت لبخند، یک رژیم غذایی نرم داشته باشید. پزشکان ترجیح می دهند که برنامه پیگیری را یک تا دو هفته پس از لیفت لبخند تنظیم کنند. پس از بهبودی کامل ، شما می‌توانید روال طبیعی خود را در خوردن، آشامیدن و بهداشت دهان از سر بگیرید.

هزینه و قیمت اصلاح لبخند لثه ای


هزینه لبخند لثه ای (ليفت لثه) برای هر بیمار متفاوت است و حتی هر دندان پزشک هزینه اصلاح طرح لبخند لثه ای (ليفت لثه) را متفاوت از دیگری طلب می کند. با این حال، هزینه های اجتماعی و عاطفی لبخند لثه نمای شما بسیار بیشتر از هزینه اصلاح لبخند لثه نما است.  مقدار هزینه اصلاح لبخند لثه ای (ليفت لثه)در کلینیک ما پس از معاینه اولیه به اطلاع شما خواهد رسید.

سوالات رایج لبخند لثه‌ای


آیا جراحی لب در برطرف کردن لبخند لثه‌ای تاثیری دارد؟

اگر حرکت بیش از حد لب عامل لبخند لثه‌ای شما باشد، دندانپزشک می‌تواند از فرآیند جراحی “پایین آوردن لب”، برای بهبود ظاهر لب شما استفاده کند و ظاهر لبخند لثه‌ای شما را کاهش دهد.

آیا جراحی پایین آوردن لب ظاهرم را غیر طبیعی می‌کند؟

نه، در حقیقت می‌تواند چندین مزیت را به ظاهر شما ارائه دهد. عمل جراحی پایین آوردن لب، علاوه بر پوشش مقدار زیادی از لثه‌ها، اغلب باعث می‌شود که لب بالا پرتر و جذاب‌تر نشان داده شود.

پس از جراحی پایین اوردن لب، دوره بهبودی چگونه خواهد بود؟

یکی از مزایای این روش، دوره بهبودی حداقل است. اکثر بیماران ناراحتی قابل ملاحظه‌ای را تجربه نمی‌کنند و عوارض نادر هستند (اما مهم است که دستورالعمل‌های بعد از عمل پزشک را دنبال کنید). بیماران باید از خندیدن ناگهانی به صورتی که به لبخند بزرگی منجر شود اجتناب کنند، زیرا ممکن است بخیه‌ها را بکشد. لب بالا به طور معمول برای دو هفته اول پس از جراحی احساس گرفتگی دارد. این حالت موقت است و لب به تدریج به حالت عادی بازمی‌گردد و بسیاری از بیماران می‌گویند حتی پرتر و جذابتر به نظر می‌رسد.

آیا اصلاح لبخند لثه‌ای واقعا سلامت دهانم را بهبود می‌بخشد؟

اصلاح لبخند لثه‌ای باعث بهبود سلامت دهان و دندان شما می‌شود! گاهی اوقات لبخند لثه‌ای باعث پنهان ماندن پلاک می‌شود. هنگامی که لبخند لثه‌ای خود را اصلاح می‌کنید، به لثه‌های تان اجازه می‌دهید تا پلاکی که قبلا مخفی مانده بود را نشان دهد. در هنگام مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، می‌توانید مقدار بیشتری از این پلاک را برطرف نمایید. این امر به دهان شما این امکان را می‌دهد تا پاک و سالم بماند. در نهایت وضعیت سلامت دهان شما نیز با سلامت کلی شما در ارتباط است. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که سلامت کلی بسیار به سلامت دهان شما بستگی دارد. التهاب یکی از جدیدترین موضوعات در زمینه تحقیقات روی سلامت کلی است و در حال افزایش می‌باشد.

5 پاسخ

  1. با سلام
    دختری ۲۵ ساله هستم که از پیدا بودن زیاد لثه در هنگام خندیدن ناراضی ام.باید بگویم که فرم فک و نیز اندازه ی دندان هایم کاملا نرمال است و علت ایجاد لبخند لثه ای در من فعال بودن بیش از حد عضلات لب بالایم است.می خواستم بدانم که جراحی پایین آوردن لب بالا چگونه صورت می گیرد و عوارض آن کدامند و نیز این که دوره ی بهبودی آن چند روز است؟
    آیا شما این جراحی را انجام می دهید؟
    در صورت انجام هزینه ی آن چه قدر است؟
    با تشکر

    1. سلام
      لطفا با کلینیک تماس بگیرید تا کامل توضیح داده شود

  2. سلام دختری ۱۶ساله هستم و میخواستم ببینم هزینه لیفت لثه چقدرمیشه البته لثه ام خیلی کم معلومه باهاتون هم تماس گرفتم پاسخ ندادید اگرمیشه اینجا بگیدممنونم

    1. سلام
      اعلام هزينه حتما پس از معاينه امكانپذير است لطفا با كلينيك تماس بگيريد تا هماهنگي انجام شود

  3. سلام خسته نباشید، ببخشید من خط لثه مرتبی ندارم و الان ارتودنسی دارم انجام میدم، چه مدت بعد ارتودنسی میتونم لثه هامو مرتب کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *