بریج یا پل دندانی بر پایه ایمپلنت : مزایا و نحوه جایگذاری

جایگذاری

دندان‌های افتاده متعدد زیبایی لبخند را از بین می‌برد. ایمپلنت‌ها از بریج‌ها یا همان پل‌های دندانی پشتیبانی می‌کنند و از نظر زیبایی‌ شناسی، راحتی و عملکرد پیشنهاد بسیار خوبی هستند. برای چند دندان افتاده، بریج‌های بر پایه‌ی ایمپلنت می‌توانند جایگزین 3 یا 4 دندان در یک ردیف با تنها 2 ایمپلنت شوند، گرچه ممکن است بسته به وضعیت ایمپلنت بیشتر موردنیاز باشد. برخلاف بریج‌های متداول که باید به دندان‌های اطراف وصل شوند و باعث آسیب آن‌ها می‌شوند، بریج های بر پایه‌ی ایمپلنت به ایمپلنت‌های دندانی متصل می‌شوند.

این نوع ایمپلنت ‌ها که از تیتانیوم ساخته‌شده‌اند به استخوان فک شما متصل می‌شوند و به‌عنوان یک ریشه جدید دندان برای دندان‌های جدید عمل می‌کنند. این ایمپلنت‌ها جایگزینی بسیار پایدارتر در مقایسه با بریج های معمولی و دندان‌های مصنوعی جزئی هستند که به دندان‌های اطراف متصل نمی‌شوند و مشکلی برای آن‌ها ایجاد نمی‌کنند.

مزایای بریج‌های بر پایه ایمپلنت


دندان‌هایی که احساس می‌کنید دندان‌های طبیعی خودتان هستند

دندان‌های جدید با استفاده از ایمپلنت‌های تیتانیوم یکپارچه به استخوان فک شمالی متصل می‌شوند. ازآنجاکه دندان‌های شما کاملاً جایگزین می‌شوند، آن‌ها مانند دندان‌های طبیعی احساس خواهند شد. پس از یک دوره استفاده از آن‌ها به دندان‌های جدید عادت می‌کنید و حتی متوجه وجود آن‌ها نخواهید شد و نیازی به درآوردن آن‌ها در شب نخواهند بود.

جایگزین راحت برای دندان مصنوعی

بریج های بر پایه‌ی ایمپلنتها بهترین راه برای جایگزینی چند دندان ازدست‌رفته هستند. در این روش برخلاف دندان مصنوعی که به دندان‌های اطراف وصل می‌شوند، بریج ها بر روی ایمپلنت نصب می‌شوند و آن‌ها را بسیار بهتر و راحت‌تر حمایت می‌کنند.

لبخندی زیبا به شما می‌دهند

ایمپلنت‌های دندانی ظاهر و حس دندان‌های طبیعی را دارا هستند. جایگزین کردن دندان‌های جلویی ازدست‌رفته لبخند شما را جذاب می‌کند و زیبایی ظاهر را بهبود می‌بخشد و می‌توانید بدون ترس لبخندتان را با دیگران به اشتراک بگذارید!

سهولت در خوردن غذا

اگر دندان‌های ازدست‌رفته هنگام غذا خوردن باعث ایجاد مشکل می‌شوند، پل‌های بر پایه‌ی ایمپلنت راه‌حل خوبی محسوب می‌شوند. برخلاف جایگزین‌های سنتی مانند دندان مصنوعی جزئی، ریشه‌های تیتانیومی جدیدی که توسط ایمپلنت‌ها ارائه می‌شوند بسیار قوی و پایدار هستند به‌طوری که شما به‌راحتی می‌توانید غذا بخورید و دوباره از جویدن غذا لذت ببرید.

بریج بر پایه‌ی ایمپلنت باعث جوانی چهره و رفع لاغری صورت می‌شود

ایمپلنتهای دندانی مانند دندان‌های طبیعی به استخوان فک متصل می‌شوند و از لاغری صورت ناشی از عدم وجود دندان جلوگیری می‌کنند. نتیجه این کار چهره‌ای جوان‌تر، جذاب‌تر و پُرتر خواهد بود.

بریج های بر پایه ایمپلنت بسیار ماندگار هستند

با مراقبت مناسب ایمپلنتهای دندان راه‌حل دائمی برای دندان‌های ازدست‌رفته به‌حساب می‌آیند زیرا آن‌ها با استخوان ادغام می‌شوند. جایگزین‌هایی مانند بریج های سنتی و دندان مصنوعی تقریباً به‌اندازه بریج بر پایه ایمپلنت ماندگار نیستند و باید بعد از کمتر از 10 سال تعویض شوند و هزینه اضافی دارند. همچنین ایمپلنت‌ها باعث توزیع فشار بر همه‌ی دندان‌های باقی‌مانده می‌شوند و طول عمر آن‌ها را نیز افزایش می‌دهند درحالی‌که بریج های سنتی به دندان‌های مجاور آسیب می‌رسانند.

طول درمان


فرایند 4 مرحله‌ای بریج های بر پایه‌ی ایمپلنت در زیر آمده است:

تشخیص با سی‌تی‌اسکن یا اشعه ایکس

دندانپزشکی برای داشتن درمانی موفقیت‌آمیز با ایمپلنت از مدل‌سازی ، سی‌تی‌اسکن، اشعه ایکس و سایر منابع اطلاعاتی استفاده می‌کند.

قرار دادن ایمپلنت

ایمپلنت تیتانیوم با استفاده از تکنیک ساده 5 دقیقه‌ای آسان و راحت در زیر لثه قرار می‌گیرد.

دوره تثبیت ایمپلنت

ایمپلنت دندان‌ها برای 12تا 14 هفته دردهان رها می‌شوند تا بااستخوان دندان تلفیق و قوی و پایدار شوند. در این دوره از دندان‌های مصنوعی استفاده می‌کنید.

قرار دادن دندان‌های جدید

بریج نهایی تکمیل‌شده بر روی ایمپلنت قرار می‌گیرد.

درمان بریج بر پایه‌ی ایمپلنت چه مدت طول می‌کشد؟


  • مدت‌زمان درمان بریج بر پایه‌ی ایمپلنت دندانی متفاوت است.
  • در موارد ساده که اسکن سه‌بعدی کمیت مناسب استخوانی را نشان می‌دهد 4 تا 5 جلسه در عرض 4 تا 5 ماه وجود خواهد داشت.
  • در موارد پیچیده‌تر که پیوند استخوان لازم است یک دوره 6 تا 8 ماه موردنیاز هست.
  • در بعضی موارد که مقدار و کیفیت خوب استخوانی وجود دارد امکان رسیدن دندان و قرار دهی ایمپلنت‌ها در یک جلسه نیز وجود دارد. این روش بارگذاری فوری بریج است در غیر این صورت قبل از قرار دادن ایمپلنت دوره بهبودی 6 هفته تا 4 ماه مورد نیاز است.

هزینه


هزینه جایگزینی چند دندان با بریج های بر پایه‌ی ایمپلنت بستگی به تعداد ایمپلنت‌ها و مواد مورد استفاده دارد. در طول مشاوره رایگان با توجه به نیازهای فردی شما تمام گزینه‌های درمانی در اختیارتان گذاشته خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *