Dencare

ایمپلنت (عمل کاشت دندان) برای مبتلایان به دیابت

empelant-for-diabet1

ایمپلنت دندان برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند و از این بیماری رنج می‌کشند، مانعی ندارد اما اگر شما مبتلا به دیابت هستید بنابراین بهتر است بدانید که ریسک شکست در ایمپلنت شما نسبت به سایرین خیلی بیشتر است. اگر دیابت کنترل نشده دارید در آن صورت بهتر است که به هیچ وجه این عمل را انتخاب نکنید هرچند افرادی که دیابت کنترل شده دارند اغلب به جراحی‌های ایمپلنت خوب جواب می‌دهند. احتمال پس زدن ایمپلنت در افراد دیابتی نسبتا بالاست.

پاین مسئله بیشتر به این خاطر است که افراد مبتلا به دیابت نوع 1 و نوع 2 دوره‌ی نقاهت طولانی‌تری را بعد از جراحی ایمپلنت طی می‌کنند. همچنین بیماران دیابتی بیشتر در خطر ابتلا به عفونت هستند و چون عفونت مثل سایر عفونت‌های لثه در بیماران دیابتی بسیار شایع است، ریسک شکست در ایمپلنت دندان در افراد مبتلا به دیابت ده برابر است و احتمالا عوارض دیگری هم برای فرد به دنبال می‌آورد.

دیابت و بیماری لثه


بیماری‌های لثه دشمن غیر قابل رویت فرد هستند زمانی که ایمپلنت دندان در بیمار دیابتی با موفقیت روبرو می‌شوند. افراد مبتلا به دیابت بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های لثه هستند که این مسئله در مراحل ابتدایی توجه زیادی را به خود جلب نمی‌کند. هرچند بیماری‌های لثه‌ای پیشرفته استخوان را ضعیف کرده و باعث از دست دادن دندان‌ها می‌شوند. بیماران مبتلا به دیابت تا زمانی که علائم بیماری‌های لثه را دارند، قادر به تن دادن به جراحی‌های ایمپلنت دندان نیستند.

در زمان یکسانی دیابت پیشرفت یک عفونت را بعد از جراحی افزایش می‌دهد. هرچند پیشرفت‌ها و تحقیقات جدید در زمینه‌ی پروسه‌های جراحی ایمپلنت دندان ثابت کرده‌اند که بیماران دیابتی میزان موفقیت جراحی ایمپلنت دندان بسیار بالاتری نسبت به قبل تجربه می‌کنند. با توجه به تحقیقات اخیر، افراد با دیابت کنترل شده و کنترل نشده شانس برابری برای موفقیت در عمل جراحی ایمپلنت برای دیابتی‌ها دارند تنها تفاوت اندکی وجود دارد که افراد با دیابت کنترل نشده زمان بیشتری برای بهبود ایمپلنت قبل از کاشت دندان نیاز دارند.

با دندانپزشک خود صحبت کنید


اگر مایل به کاشت دندان هستید اما مطمئن نیستید که آیا به دلیل ابتلا به دیابت یا سایر بیماری‌ها، کاندید مناسبی برای کاشت هستید، دندانپزشکی شما بهترین منبع اطلاعاتی برای شماست. دندانپزشکتان قادر به ارزیابی شرایط خاص و منحصر به فرد سلامت شما است که نوع کاشت دندانی را تایید و انتخاب خواهد کرد که بهتر از بقیه برای شما جواب دهد و ریسک عفونت و سایر مشکلات را برای شما به حداقل می‌رساند. در نظر داشتن این اطلاعات در کنار تاریخچه‌ی پزشکی و وضعیت کلی سلامت شما باعث می‌شود تا انتخاب صحیحی در مورد درستی یا نادرستی ایمپلنت برای افراد دیابتی داشته باشید.

نوع ایمپلنت دندان در بیمارن دیابتی


بیماران مبتلا به دیابت می‌توانند یکی از این روش‌های جراحی ایمپلنت دندان را که اخیرا در رشته‌ی زیبایی دندان انجام می‌شود انتخاب کنند. یکی از معمول‌ترین نوع، ایمپلنت رگولار است و سایر روش‌ها از این قرار هستند:

ایمپلنت‌های آل آن فور

empelant-for-diabet2

یکی از معروف‌ترین روش‌های جراحی ایمپلنت دندان است. ایمپلنت آل آن فور چهار جایگاه کاشت دندان را در فک و با یک ست کامل در دندان‌های پایین و بالا ایجاد می‌کنند. برای این منظور انجام می‌گیرد که فضا موجود برای استخوان به حداکثر برسد و نیازی به پیوند استخوان نباشد. اگر افراد مبتلا به دیابت نیاز به کاشت و جایگزینی همه‌ی دندان‌های پایین و بالا داشتند این روش بهترین گزینه است زیرا نیازی به رسیدن به استخوان نیست در نتیجه آسیب را به حداقل می‌رساند.

کاشت مینی دنتال

empelant-for-diabet3

اگر تنها یک دندان افتاده دارید این روش بهترین گزینه برای ایمپلنت دندان است. هرچند راه حل دائمی نیست و نیازمند ترمیم سریالی و جایگزاری است بنابراین برای افراد مبتلا به دیابت که در معرض عفونت‌اند و باید ترمیم و جایگزاری انجام شود، روش مناسبی نیست.

کاشت یک دندانی

این روش هم برای از دست دان یک دندان مناسب است. هرچند معمولا از تکنیک بریج روکش دندان استفاده می‌کند که برای مدت کوتاه مناسب است اما دندان را به دندان پوسیده‌ی مجاور نزدیک و در تماس می‌کند که متعاقبا باعث کارهای بیشتر بر روی دندان‌ها می‌شود و برای بیماران دیابتی اصلا گزینه‌ی ایده‌آلی نیست.

دندان یک روزه

این روش به فرد متقاضی در عرض یک روز دندان جدیدی می‌دهد. هرچند که گزینه‌ی مناسبی برای افراد مبتلا به دیابت نیست زیرا برای بهبود یک دندان تا عمل ‌و کاشت دندان بعدی نیازمند زمان بیشتری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *